Προεντεταμένοι Κοχλίες
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Παναγιώτης Παπανικόλας, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός,
Εγνατία Οδός ΑΕ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στο άρθρο παρουσιάζονται και συγκρίνονται οι ισχύουσες διαδικασίες συναρμολόγησης προεντεταμένων κοχλιών, καθώς και ο ποιοτικός έλεγχος που απαιτείται προ και κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης τους στους κόμβους.
Ως πρακτική εφαρμογή συναρμολόγησης με προεντεταμένους κοχλίες δίνεται η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, ο φορέας της οποίας είναι σύμμικτη κατασκευή. Εξ’ αιτίας των εναλλασσόμενων φορτίσεων, οι συνδέσεις των στοιχείων του μεταλλικού φορέα της γέφυρας πραγματοποιηθήκαν με προεντεταμένους κοχλίες τύπου 10.9.
Η προένταση των 250,000 κοχλιών πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της «ελεγχόμενης στροφής περικόχλιου». Για την διασφάλιση της ποιότητας των κοχλιών και σύμφωνα με τις απαιτήσεις των κανονισμών εκτελέστηκαν άνω των 600 δοκιμών σε πρότυπη συσκευή διακρίβωσης εφελκυσμού, που έδειξαν ότι με την μέθοδο της «ελεγχόμενης στροφής περικόχλιου», όπως ορίζεται από το DIN 18800, η προένταση στον κοχλία είναι κατά 30% μεγαλύτερη από την ελάχιστη απαιτούμενη προένταση.
Εδώ παρουσιάζουμε αποσπάσματα από τις ομιλίες των συνέδρων και φωτογραφικό υλικό κατά τη διεξαγωγή του Συνεδρίου από το panel του βήματος και τον εκθεσιακό χώρο.